GOED OM

TE WETEN

Waar worden millennials nu echt warm van als het gaat om merkbeleving tijdens een event?

De knapste marketeers verleiden millennials, de young professionals van dit moment, door middel van experience marketing. Van merkenacties op muziekfestivals, tot seizoengerichte pop-up shops – slimme merken begrijpen de cruciale link tussen evenementen en brand loyalty (het creëren van ambassadeurs).

Hoe denken millennials (wie zijn de millennials nu precies? ) nu echt over corporate events? Waar worden ze warm van, wat laat ze koud, wat verwachten ze voorafgaand, tijdens en na zo’n evenement? Uit een recent onderzoek van Splash is het volgende gebleken:

RESULTATEN:  01 - 05

voor

het EVENT

RESULTAAT 01

De kracht zit hem in het design.

moodz Idee out of the  box.png

40%

van de millennials zei dat als de uitnodiging of de eventwebpagina niet aantrekkelijk is, ze niet eens naar het evenement zouden gaan.

''Loop niet het risico om de helft van jouw doelgroep kwijt te raken. Maak het ontwerp een prioriteit!''

RESULTAAT 02

Evenementen zorgen voor aanmeldingen.

Moodz nieuwsbrief en social media .png

56%

van de millennials zei dat de reden dat ze zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief komt vanwege het bezoeken van een evenement.

67%

van de millennials zei dat de reden dat ze een merk op sociale media volgden, komt door het bezoeken van een evenement. 

''Evenementen zijn één van de beste vormen van direct marketing ter wereld.''

RESULTAAT 03

Aanwezigheid = loyaliteit.

Moodz trouw.png

29%

van millennials beschouwen het bijwonen van een evenement als een daad van loyaliteit naar het merk toe.

'' Het is fantastisch wanneer iemand komt opdagen voor je evenement! Vergeet je gasten niet te belonen''

RESULTAAT 04

Ambassadeurs van een merk zullen als eerst reageren.

VRAAG:
JE WORDT UITGENODIGD DOOR EEN BEDRIJF VOOR HUN EVENEMENT,

WANNEER LAAT JE IETS VAN JE HOREN? 

Moodz onderzoek by Splash- reactie op ui

RESULTAAT 05

Inhoud en verbinden zijn ontzettend belangrijk.

VRAAG:
"WAT IS DE BELANGRIJKSTE REDEN VOOR JOU OM NAAR EEN

EVENEMENT TE GAAN?''

Moodz inhoud event info.png
Moodz influencer .png

24%

van millennials zei naar een event te komen om content te creëren voor hun volgers op social media.

'' Millennials zien het als een kans om nieuwe mensen te ontmoeten. Om iets nieuws te ervaren en om herinneringen te creëren. Focus je inzet op het creëren van een "niet te missen" evenement en ze zullen komen.''

RESULTATEN:  06 - 07

TIJDENS

het EVENT

RESULTAAT 06

Goede promo items is een must.

47%

van de millennials zei dat ze naar een evenement gaan voor de promotie stuff. 

'' Investeer in iets nuttigs of bedenk iets creatiefs zodat het niet in de prullenbak beland''.

Moodz gratis spullen.jpg

VRAAG:
"Wat is jouw favoriete item die je ooit hebt ontvangen tijdens een events?''

RESULTAAT 07

Het draait allemaal om de herinneringen.

''Als jouw evenement jouw millennial- gasten niet opwindt, zal jouw product

of dienst dit ook niet doen.''

Moodz cadeau.png

19%

''Ik herinner mij de gratis spullen die ik kreeg''

Moodz pictures.png

10%

''Ik herinner mij de foto momenten''

Moodz smiley.png

14%

''Ik herinner mij dat ik onverwacht werd verrast''

Moodz drinks.png

5%

''Ik herinner mij het geweldige drankje''

Moodz show.png

14%

''Ik herinner mij de fantastische show''

Moodz kok.png

5%

''Ik herinner mij het heerlijke eten''

RESULTATEN:  08 - 09

NA

het EVENT

RESULTAAT 08

Een evenement is een opt-in.

moodz opt-in.png

92%

van de millennials zei dat ze open zouden staan ​​voor het ontvangen van een gepersonaliseerde e-mailaanbieding of kortingsvouchers na een evenement.

''Aarzel niet om een loyaliteitsprogramma toe te passen op jouw evenement.''

RESULTAAT 09

Stuur binnen 48 uur je eventfoto's.

Moodz camera2.png

72%

Van je gasten VERWACHT binnen 2 dagen te horen wanneer de eventfoto's worden geplaatst en waar.

''Begrijp dat millennials verwachten dat bedrijven er bovenop zitten.''

Get in touch

A bit too much too handle?

Laat ons het maar regelen, wij zijn er goed in!